Blog Sakinleri

29 Eylül 2013 Pazar

Merhaba Roaccutane :)


  Yıllardır yüzümde tek tük çıkan sivilcelerle uğraştım durdum.Öyle çok büyük çaba da sarf etmemiştim ama zaman zaman sıktım onları,yoldum maskeler denedim derken tatil dönemlerim dışında hiç bir zaman tamamen geçmediler.Onlar direndikçe ben yoldum minik delikler kaldı arkalarında :(

  Dışarıdan birine sorsanız senin de yüzünde ne var ki canım der.Ama gel gör ki yaşayan bilir,insana minicik şey bile çok görünür.Dediğim gibi çocukluk dönemim hariç ve tatiller dışında hiç bir zaman pürüzsüz bir cildim olmadı.Haliyle insan her zaman makyaj yapma halinde oluyor ve en azından bb krem sürmeden dışarı çıkamıyor.

                                                     ****Görüntü kirliliği için özür dilerim

  Lise dönemi ve üniversitenin ilk yıllında fondotenle mutlu mesud yaşarken bb krem birden ortaya çıktı ve hayatımın vazgeçilmezi oldu.Bu şekilde cildim daha az zarar gördü belki ama bir şeyleri kapatmaktan artık çok bunalmıştım.Etrafımda bir kaç kişi roaccutane kullanmıştı ve ciltleri adeta bebek gibi olunca ilacı denemek aklıma gelip gelip gidiyordu.

  Bir yığın yazı okudum,forumlarda gezindim,bloglara göz attım...Herkes öyle korkunç şeyler yazmış ki başlamaya cesaret etmek biraz zor oldu ama başladım.İlaç güçlü bir ilaç ve gerçekten bir dolu yan etkisi var.Gece görmesinin azalması,cildin soyulması,dudakların çatlaması hatta yarık yarık olması...Bu süreç gözümü korkutuyor tabi ama inşallah benim bünyemde çok fazla yan etki olmadan tedaviyi noktalarız :)
roaccutane-roaccutane tedavim-roaccutane 3. ay-roaccutane kullananlar
 Henüz ikinci günümdeyim ve inanılmaz şekilde sürekli susuyorum.İçten içe yanıyorum sanki :)Tabi bu psikolojikte olabilir ama uyanır uyanmaz yıllarca su verilmemiş gibi iki bardak suyu on saniyede içiyorum :)

 Henüz cildimde soyulma yok,dudaklarım çatlamadı ki ilk günden itibaren gece merhem sürüp yatmaya başladım.Bu süreç zor da geçse sonunda harika bir cildim olacak,biliyorum.

  İlaç kiloya göre veriliyor.Ben 55 kilo olduğum için bana sabah 10 mg akşam 20 mg verildi şimdilik.Tedavi süreci boyunca doz artırımına doktor isteğiyle gidilebiliyor.

  Kan tahlili alınıyor sizden tedaviye başlamadan önce ve evliyseniz şayet hamilelik testi isteniyor.Çünkü ilaç hamilelere,çocuk düşünenlere göre oldukça zararlı.Kan tahlilleri normal çıkarsa hiç bir problem yok doktorunuz onayladığı an ilaca başlıyorsunuz.

Kullandığım yüz temizleme jelim bu;nemlendiriciler ve güneş koruyucular almak istiyorum ama hangisini almalıyım karar veremiyorum.Yüzümü temizlerken jeli fırçaya sıkıyorum ve fırçayla yüzümü temizliyorum ama fırça kullanmamın bir sakıncası var mı bilmiyorum henüz.

Garnıer bb krem kullanıyorum bu süreç için de uygun olur mu karar veremedim.Genel olarak La roche  ürünlerine daha yakın gibiyim.

Şimdilik göz kuruluğu,dudak kuruluğu için aldıklarım da bunlar;

roaccutane-roaccutane tedavim-roaccutane 3. ay-roaccutane kullananlar

Roaccutane muadillerine göre daha pahalı ama ne olur ne olmaz diye doktor bana bunu yazdığından gidip ucuzunu almadım.İki kutuya ve hametan kreme 58 lira ödedim.Göz damlası on lira bepanten on lira :)Bu süreçte değişiklikler oldukça yazmayı düşünüyorum.Benim için iyi dileklerinizi esirgemeyin olur mu :)
roaccutane-roaccutane tedavim-roaccutane 3. ay-roaccutane kullananlar

****İLK 2 AY NELER YAŞADIM?NASIL GELİŞMELER OLDU?****

34 yorum:

  1. Mükemmel kremler seçmişsin. Güneş kremini kesin kullan. Sormak istediğin bir şey olursa ben burdayım :) Ben de kullandım ve aklına takılan bir şey olursa seve seve yardımcı olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimi nasıl rahatlattın bilemezsin.Güneş kremi arayışı içindeyim mutlaka edinmeyi düşünüyorum.Çok teşekkür ederim :)Hem güzel yorumun hem desteğin için ;)

      Sil
  2. çok geçmiş olsun umarım sonuçlar güzel olur

    YanıtlaSil
  3. İnşallah kurtulursun canım . Sivilce geçmek bilmeyince çok kötü oluyor. Ben daha iki gün önce ne güzel bir haftadır hiç çıkmadı sivilce izleri kaldı onları da hallederim zamanla dedim ki iki tane birden çıktı. Böyle hapa da cesaret edemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah :)Haklısın geçmek bilmeyince üzerine bir de yolunca iz kalınca insanın fazlasıyla canını sıkıyor .Ben de başta korkuyordum ama şimdi günde en az 2 litre suyumu içiyorum kremlerimi ilaçlarımı düzenli kullanıyorum bakalım neler olacak :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, inşallah düzelir. Abimde de o tip sorun vardı. İnternetten aldığı sülük kremi geçirmişti :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Sülük de iyi gelir ,kanı temizler derler ama kremini ilk defa duyuyorum.Umarım abin bir daha sivilce problemi yaşamaz.

      Sil
  5. Kolay gelsin... Yaz bitişi olması belki biraz işini kolaylaştırır diye düşünüyorum... Bir arkadaşım kullanmıştı (tabi onun cildi seninkinden çok daha kötü durumdaydı) çok güzel sonuç aldı. kullanırken de çok çok çokk su içti. çok susadığını söylüyorsun ama susadıkça içeceğin su bile az gelecektir. sadece ÇOKKK su içerek yaz döneminde bile yan etkilerini çok hafif atlatmıştı.

    Kullandığın avene yüz temizleme jelini ben de kullanmıştım ilk kullandığımda mucizevi bir şekilde memnun kalmıştım ama ilerleyen zamanlarda cildim mi alıştı bilmiyorum kötü bir his yarattı cildimde, sanki jel arınmıyormuş gibi hissetmeye başladım ilk günlerdeki pürüssüzlük hissi de gitmişti. Umarım sen memnunsundur ve her de memnun olursun ama ben yarısını ancak kullanabilmiştim sonra da bekleye bekleye artık bozulmuştur diye attım.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkürler.Evet yaz bitişi kullanmak daha kolay sanırım.Arkadaşın en iyisini yapmış çünkü ilaç acayip susatıyor.Hele ki yazın düşünemiyorum bile :)Jel şimdilik benim için de güzel bir ürün gibi görünüyor ama zamanla senle aynı fikirde olacağım gibi bir his de var içimde :)Biraz sabunumsu sanki.Kucak dolusu sevgiler ;)

      Sil
  6. Geçmiş olsun canım, benim de kronik sivilce problemim var. Yakında belki ben de merhaba roaccutane derim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım eğer seni çok rahatsız etmiyorsa başka şeyler dene önce son çare ilaca başla derim.Ben öyle yapmadım ama ne olur ne olmaz yan etkileri fazla malesef.

      Sil
  7. bende 10 yıl önce kullandım. hem ozamanlar çok azdı hatta kullanan yok tu gibi birşey yan etkisi evet ama sonuç mükemmel sadece göz kapağında sivilcesi olmaya biri olarak son 10 yıldır onlarsız yaşıyorum kalıcı bir çözüm zorlu bir süreç bol su iç yediğin yağlara vede psikolojine dikkat et.Kolay gelsin şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar kullanan bir arkadaşım vardı.Yüzü çok fazla soyulmaya başlamıştı,dudakları kanamıştı.Ama onun da ilac bitiminde bebek gibi cildi oldu.Güzel yorumun ve tavsiyelerin için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun canım. Abimde uzun süre kullandı ve etkisini gördü. Yan etkileri doğru ama bu ilacı kullanacağın için muhtemelen devamlı kan değerlerine bakarlar, korkma o yüzden ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yan etkileri çok ama dediğin gibi dikkat ettikten sonra göz açıp kapayıncaya kadar geçecek bir süre ;)Kan değerlerimde problem olmadıkça ben de korkmamaya çalışıyorum.

      Sil
  9. lisede ben de kulandımcanım.ben de klasik yan etkilerinden ziyade kötü sonuçlar olmadı. ama sınıf arkadaşım böbrek yetmezliğine kapıldı ve sürekli diyalize bağlanıyor :(( bol bol su tüket her ay da kan kontrolünü yaptır ki doktorun takip etsin içte karaciğerde böbrekte kuruma var mı yok mu diye.. bir de psikolojinde değişklik olursa da bu ilaçtan kaynaklanır. sakin sabırlı dikkatli ol. inş. uzun sürmez tdavin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bebeğim hem şaşırdım hem sevindim.Çünkü cildin maşşallah bebek gibi.Benim de öyle olacak mı zamanla göreceğiz.Arkadaşın adına çok üzüldüm.Sanırım su tüketmediği için öyle bir şey yaşadı.Sağlık çok önemli.Problem yaşamadan geçiririm umarım bu süreci.İnşallah uzun sürmez.Güzel yorumun için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. hametan, bebanten ve en onemlisi roaccutane 3ü mükemmel 3lü :) bende aynılarını 7 ay boyunca kullandım.. :) gecmiş olsn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mükemmel üçlü :)Hametanla henüz yakın ilişkim yok ama kullananlar memnun kalanlar çok.Tedavin kısa sürmüş ne güzel.Teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Bende zoretanin hapını kullanıyorum tam 6 aydır bu hapla aynı yan etkilere sahip. Dudağın için her zaman yanında ya nemlendirici bulundurmanı ya da nivea gbı markalrın nemlendirici rujlarını kullanmanı tavsiye ederim. Çünkü bi kaç aydan sonra elindeki nemlendiriciler az gelebilir bana az gelmişti ve doktorumun tavsiyesiyle sureklı niveanın nemlendirci rujunu kullanıyorum.Bir de her ay mutlaka kan tahlilini yaptırmalısın. Geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymuştum adını aslında içeriği aynı hapların markalardan ötürü isim ve fiyatları farklı.Dudak için şimdiden elde bepanthol ve nemlendirici geziyorum :)Kış olduğundan ötürü de dudaklar kuruyor üzerine ilacın etkisi :)Önerin için çok teşekkür ederim.Sen tedaviyi bitirmiş sayılırsın,geçmiş olsun :)

      Sil
    2. Rica ederim :) Bende geçmiş olsun dileğin için teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Öncelikle geçmişler olsun, zaman su gibi akıp geçecektir hiç endişelenmeyin :)
    Bende son ayımdayım ilacım bitmek üzere ve 7 ay kullandım, ilk başladığım da bende araştırdım okudum korktum yok ben yapamam dedim kafamda dolaşan endişeler zamanla uçtu gitti :) Şuan çok şükür yüzümde hiç sivilce yok, tabii önceki sivilcelerimi hiç sıkmadığım oynamadığım için izde yok :) Bu süreçte dudaklarımın çatlamasını önlemek için bepanthen kullandım kurudukça onu sürdüm yanımdan hiç ayırmadım. Hametan hiç bir işime yaramadı, aylar geçtikçe gözlerimde hassasiyet oluştu göz doktorum sizin göz damlanızın aynısını yazdı ve bayağı işe yaradı :) İlk günlerde çatlak, soyulma, susuzluk etkilerini görmemiştim 1. ayın sonuna doğru yavaş yavaş etkiler görünmeye başlar. Umarım sıkıntısız, sorunsuz bir şekilde sağlığınıza kavuşursunuz. Güneş kremi de açık bir teniniz varsa kesinlikle Vichy 50 faktöriyeli öneririm ben kullandım ve memnun kaldım. Tekrar geçmiş olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Şimdiden bir hafta geçti bile.Maşşallah tedavi neticelenmiş,ne güzel.Endişe hep oluyor ama dediğin gibi zamanla geçecektir.Yüzünü sıkmadığın için çok daha şanslısın.Ben malesef eli rahat duramayanlardanım.Umarım iz kalmaz.Ben de bu süreci sıkıntı yaşamadan ya da en az sıkıntıyla noktalamayı istiyorum inşallah öyle olur.Güzel yorumun,önerin için çok teşekkür ederim.Kullanan insanlardan bilgi almak öyle güzel ki...

      Sil
  13. 10 gün önce bitti benim tedavim. Ayrıntılarıyla bloğumda anlattım. Yan etkileri su an için gözlerim uzagi görmüyor ve akşam olunca görmem baya zayifliyor. Hep derim yüzüm tertemizdi ama yağlı cildim vardı ve bu yaşıma kadar yüzüme bi kere bile fondoten surmedim. Tedaviden sonra zaten siyah nokta bile kalmadi, umarım yan etkisiz, temiz tahlillerle atlatirsin tedavini... birde yüzünü artik fircayla banyoda yıka sadece çünkü soyulma başladıktan sonra acimaya, tahris olmaya baslar, simdiden geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi gözün aydın.Eminim harika bir cilde sahipsin şu an.Görme kaybı yaşamana üzüldüm çünkü göz en önemli organlarımızdan biri.İlaç vucuttan atıldıkça yan etkileri de hafifliyor diye biliyorum.Zamanla geçer inşallah.Fırçayla yıkıyorum şu an için çok hassasiyet yok ama ilerleyen zamanlarda haklısın ancak banyoda yıkayabilirim.Sana da geçmiş olsun güzel yorumun için teşekkür ederim. ;)

      Sil
  14. YAZIIYI YAZALI BİR AY OLMUŞ Bİ İLERLEME VARMI CİLDİNİZDE YADA YAN ETKİSİ BENİMDE GÖZENEK AÇIKLIĞI VE LEKELERİM VAR GEÇMİYO MALESEF ,SOYULMA 7AY MI SÜRÜYOMUŞ YAKLAŞIK?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci yazıyı da yazmıştım .Hemen link vereyim;
      Şimdiki hali de birazdan ekleniyor canım.İnşallah tedaviden memnun kalırsın.
      Ben Ekim sonu başladım.Şuan için soyulma yok gibi bir şey.Lekeleri geçirir mi bilmiyorum ama ilk üç ay cildi soyuyor fazlaca.
      Kilona ve aldığın doza orantılı olarak uzuyor tedavi süreci.Ben de 7 ay kullanacak olanlardanım.Kilom 55 aldığım doz günlük 30mg olduğundan.Ama şuna emin ol için rahat şekilde,çok su içerek geçir bu süreci.

      Sil
    2. Eylül sonu olacak canım.Pardon.Bu arada okumak istersen birazdan yeni roaccutane yazısı geliyor.

      Sil
  15. Bende kullanmaya basladim daha 1.haftasindayim:) cildin ne durumda bilgi verirsen coook sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için yüzümde çıkan bir şey yok.Yalnız oynarsan iz kalıyor ve uzun süre geçmiyor.O yüzden mümkün oldukça oynama.Hayırlı olsun inşallah başarılı bir tedavi olur.Birazdan şuanki hali yazısı geliyor.

      Sil
  16. Kızlar ilk iki ay neler yaşadım linki;
    http://dolapperisi-dolapperisi-dolapperisi.blogspot.com/2013/11/roaccutane-seruvenimilk-iki-ay-neler.html

    YanıtlaSil
  17. bende de lekeler var, bb kremsiz çıkmıyorum bende
    özellikle sir ağdadan kaynaklı dudak üstü lekem var
    beni çok rahatsız ediyor
    bende mi gitsem acaba?

    YanıtlaSil