Blog Sakinleri

2 Ocak 2013 Çarşamba

Gül Kaynak'tan Sağlıklı Zayıflamak İçin 10 Altın Kural




 Bugün can sıkıntısından tv programlarını zaplarken diyetisyen Gül Kaynak'ı görünce Melek programına takılı kaldım.Aslında pek sevdiğim bir program değildir,orjinal versiyonu olan Martha'yı daha dolu ve eğlenceli bulurum ama sağlıklı kilo vermek için 10 altın kural'ı duyar duymaz televizyona kitlendim :)

 Kış geldi ,hepimizde şişkinlik,kilo problemi...Yemeyince zayıflanıyor tamam ama bu süreci de doğal yollarla hızlandırmanın ne zararı var :)Üstelik hayat felsefesi haline gelince çok sağlıklı ve enerji dolu bir ömür geçirmemiz için minik ipuçları bunlar.

 Görüp okuyacağını pek sanmam ama yine de Gül Kaynak'a kucak dolusu sevgiler.Bu gün öyle güzel şeyler söyledi ki,umuyorum bu maddeler hepimizin işine yarar.Sonrasında da buradan güzel yorumlarınızı okuyabilirim.

Öncelikle şunu bilmelisiniz;bu kuralları uygulama süresi vermek istediğimiz kiloya göre değişiyormuş.Kendimden örnek verirsem;56 kiloyum ve vermek istediğim maksimum kilo 5.Kaç kilo vermek istiyorsak 3 ile çarpıyoruz yani eder bana 15 gün :)
Diyelim ki 10 kilo vermek istiyorsunuz;10x3 etti mi 30 gün :)Bu şekilde uygulama sürenizi hesaplayabiliyorsunuz.Tabi ben 15 günde 5 kilo verebileceğime açıkcası inanamıyorum o nedenle bir kaç ay devam etmeyi düşünüyorum.


Gelelim ALTIN KURALLAR'a;

-Sabah uyanır uyanmaz büyük su bardaklarıyla 2 bardak su içmemiz şart!(oda sıcaklığında olacak,soğuk ya da sıcak değil)

-Gün içinde (sabah içtiğimiz 2 bardak dahil)en az 3 litre su içeceğiz ki büyük bardaklarla 6-8 bardak oluyor sanırım.İçine isteğinize göre taze limon suyu,elma sirkesi koyabilirsiniz.

-Yemeklerle birlikte KESİNLİKLE su içmeyeceğiz.Yemekten yarım saat önce su içmeyi bırakıyoruz ta ki yemekten 1 saat sonrasına kadar.

-HER GÜN 5gr (hazır satılıyor kabartma tozu gibi paketli,bir paketi 5 gr)3 PAKET karbonat'ı(paket bulamayanlar bir bardağa yarım çay kaşığı) büyük su bardağında suya karıştırıp içiyoruz.

Ne zaman içeceğimize biz karar veriyoruz buna ek olarak yine ne zaman içeceğimiz bize bağlı olan;büyük bardakta suya pembe himalaya tuzu(bir çay kaşığı) karıştırılıp içilecek.


-Bu kürü yaparken KESİNLİKLE;kahve,siyah çay,kola,asitli içecekler,hazır kutu meyve suları YOK!

-Genelde sabah kahvaltıda yiyebildiğimiz kadar çok yeriz ama bu daha çok acıkmamıza sebep oluyormuş.Bu nedenle kahvaltıyı normal ölçülerde yapıp,en büyük öğünü saat 11-16 arası tüketmemiz gerekiyor.Üstelik ne istersek yiyebiliyoruz.İster pizza,ister poğaça...Tabi abartmamakta fayda var.

-Güneş batınca;çorba dışında bir şey yemiyoruz.İçinde köfteler,tavuk parçaları olan çorbalardan değil,tamamen sıvı mercimek,sebze çorbası,tarhana gibi çorbalar.

-Kür süresince tavuk,peynir,yoğurt,yumurta,süt YOK.Ama et,balık istediğiniz kadar 11-16 arası tüketin.
-Ekmek yemek isteyenler de 11*16 arası ,hafif kızartarak tüketebiliyor.Kızarmış ekmeğin hazmı daha kolaymış.Beyaz ekmek olmaması gerekiyor.

-Son kurala gelirsek;her gün açık havada 30 dk da olsa yürüyüş.


İşte bu kadar basit.Benim yorumlarımı isterseniz;

Kahve delisi biriyim ve kahve içememek zor olacak.Ama yalnızca 15 gün ya da 1 ay içemeyeceğim.Sonuçta vazgeçemeyeceğim bir şey de değil.Kahvesiz asla diyorsanız menengiç kahvesi ya da keçiboynuzu unundan yapılmış kahveleri tüketmek serbest.Sağlık daha önemli.

Karbonatlı suyun tadını çok sevdim.İçilmeyecek bir şey sanıyordum,severek ardı ardına içiyorum :)Ama mide problemi olanlar önce doktoruna danışsın.Hatta bir sağlık probleminiz varsa mutlaka doktorunuza danışın!


Peynir,tavuk,süt,yoğurt yememek zor olacak ama geçici bir süre onlarla da vedalaşılabilir.Üstelik maydanozda da fazlaca kalsiyum varmış.Artık canım peynir,tavuk istedikçe maydanoz yerim :)

Saat 11*16 arası her istediğimizi yeme özgürlüğü harika.Unutmadan;selülit problemi olanlar için;
at kılı fırçasıyla masaj gerekiyormuş.Hatta incelmek,kan dolaşımını hızlandırmak ve daha dinç olmak için de yüz ve boyun hariç tüm vücuda at kılı fırçasıyla masaj yapabiliyormuşuz.Aktarlarda satılıyormuş.

 Aç kalınarak verilen kiloların hiçbir faydası yokken böyle güzel kurallarla,sağlıklı kilo vermek harika olacak.
Umarım hepimizin işine yarayan öneriler olur.Söylemeden geçemiyorum;hareket etmekte fayda var.En azından günde yarım saat yürümek lazım.


  ******Şimdi söyleyin bakalım benimle beraber başlayacak kaç kişi var?****

60 yorum:

  1. benım fıtlıgımı koruma formulum cok basıT 7 den sonra asla yemıceksın !
    bol su tuketıceksın !
    yuruyus şart ama yormadan zorlamadan otobuse kadar yurumek bıle ıyıdır 2 gunde 3 gunde dısarı cıkan bırıysen hızlı yuru yeter sahsen bana yetıyor hergun cıkıp yuruyemıyorum sonucDa kış ayı yazın belkı bır ıhtımal cok sorun degıl yanı...
    ekmek hıc yemıyorum ancak etli bır urun varsa onun yanında tıketırım oda 2 yada 3 dılım normal uno kepeklı ekmeklerınden, sabahlarıda kahvaltıda 2 dılım yıyorum bana yetıyor,
    onun dısında yemk ısdedıgım herseyıde yıyorum yanı..
    eger kıloluysanız bunları uygulayın emınım kılo kaybınız olacaktır ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriler çok güzel.Akşam geç vakitlerde yememek çok önemli.Yorum için teşekkürler ;)

      Sil
  2. Ben başlayayım diyorum seninle bir 5 kilo yeter sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimle başlayacak ilk kişi sensin :)Karbonatlı sular içilsin,akşam yemek yerine çorba tüketilsin,kilolar gitsin :)

      Sil
    2. bende başlamak istiyorum

      Sil
  3. Tabiki de ben :)

    Dikkat etmeye çalışıyordum. Şimdi yapılacak bir kaç ufak şeyle motivasyonu arttırmış olacağımı düşünüyorum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bir kişi daha :)Eminim bu ufak ayrıntılar bize fazlasıyla mutluluk getirecek.Deneyip göreceğiz ;)

      Sil
  4. off çok zor bu işler moralim bozuk 2 kg vermem lazım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç moralini bozma.Biliyorum,verilecek kilo ne kadar azsa o kadar zor gidiyor ama yukarda yazanlara dikkat et 2*3 yani 6 gün bakalım neler olacak :)

      Sil
  5. Bende 69 kiloyum rejim mumkun degil yapamiyorum.9-10 kilo versem super okur.programi bende izledim.arastirdim.11-4 arasi istedigini yemek mukemmel.corbayida cok severim.bu kadar hizli kilo gidecekmi cok merak ediyorum.acaba onceden deneyen varmi.bide kahvaltida ne yiycez.bir menu tavsiyeniz varmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diyet listelerine bağlı kalamıyorum.Canım ne isterse yiyerek incelmek çok daha cazip :)11*16 arası her istediğimizi de yiyebiliyor olmamız harika.Kahvaltı için ben de dün zorlandım peynir yok,yumurta yok ama patates haşladım,domates,zeytin,biber,salatalık,yeşillik,ceviz...bunlar da bir sınırlama yok.Peynir yemeden de gayet güzel kahvaltı olabiliyor :)

      Sil
  6. canim beni bilyiorsundur dukan diyeti yapiyorum ama iki hafta evde kaldim biraz disziplinden ciktim :((

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum canım,düğün öncesi...Yukarıdaki önerileri dikkate al istersen belki bir faydasını görürüz.Sonuçta zararı yok.

      Sil
  7. Ya birşey dicem süt ürünleri yasaksa kahvaltıda ne yicez benn 15 gün boyunca beyaz peynirsiz yapamam:) hem tavukta yasak yaaa tavuk kilo yapmaski:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tulum peynirine bayılırım ama olmadan da oluyor :)Az önce de bahsettiğim gibi;domates,yeşillik,salatalık,biber,patates,müsli,yumurtasız menemen gibi süt ve süt ürünleri olmadan,yumurta olmadan da güzel ve doyurucu kahvaltı yapmak mümkün.Tavuk da çok severim,kilo yapmayacağında da seninle hem fikirim ama burada amaç alkali hale gelmek,vücudumuzu asitlerden arındırmak.Sanıyorum tavuk etinin de bununla bir ilgisi var.

      Sil
  8. Yazını çok beğendim, izlediklerini tüm ayrıntılarıyla yazmışsın eline sağlık, ben sadece 5 kilo versem yeter, fakat kahve çay içememeyi nasıl becereceğim hakkında bir fikrim yok...Karbonatlı su fikri çok ilginç midenin asitliğini bozmasın, acaba doktorlar onaylar mı? Gerçi Gül Gölge gibi sosyeteden birisi eminim boşa sallamıyordur ,sağlam kaynaklardan almıştır kesin bilgileri...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ben faydalanacaksam,beni okuyanlar da faydalansın mantığım var daima :)Blog açma amacım da aslında bu.5 kilo hepimizin derdi sanırım.Kahve içmemek ızdırap gibi evet ama 15 gün ya da 1 ay içmeden yapılabilir.Gül Kaynak;bu konuda eğitim almış,işinin ehli bir diyetisyen.Programda da kahvesiz duramam diyenler için;menengiç kahvesini ya da keçiboynuzu unundan yapılan kahveleri tavsiye etti.

      Sil
    2. midenin asitliğini asla bozmuyor ben yaklaşık iki haftadan beri sodyum bi karbonat lı su içiyorum.çokta faydasını gördüm.ben zaten günde 5 litre suyu rahat içerim.doğuştanda kilolu bi insanım.hele bide doğum yaptım.emziremedim.kilom tavan yaptı.karbonatlı su çok iyi geldi.saat 5 ten sonra hiç bişey yemiyorum.gece geç yattığım içinde midemden sesler duyuyorum.bu yöntem sadece kilolular için değil her kes böyle yapmalı.unutmayalım arkadaşlar.bütün hastalıklar gece tok yatmaktan ve kabızlıktan olur.yeşil sebzelerde kabızlığı önlüyor.çayı kahveyi bırakmadım.ama çok az ve açık içiyorum.yapabildiğim kadar yapmaya çalışıyorum.en azından hiç yapmamaktan iyi.özellikle karbonatlı su ve ph si yüksek su ve yeşillikleri hayata sokmak gecede aç yatmak benim için yeterli oluyor.bunların bile faydasını şimdiden görmeye başladım.insan ne yer ne içerse ona alışır.


      Sil
  9. yemekten önce su içmeyi brakcaz bir de sonrasındaki 1 saat içmicez kuralı benim için imkansız ki yahu, yemekten braz sonra koca bardağımı alıp yudumluyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yapma bebeğim,hamilesin.Doğumdan sonra doktoruna da sorup,onay alırsan yaparsın.

      Sil
  10. bende başlamak istiyorum günde sadece 1 defalıkmı 5 mg karbonat içcegiz yürüş hayal banim için babak var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günde 1 kere karbonatlı bir kere de pembe himalaya tuzlu su demişti.Ama ben günde 3 bardak karbonatlı su içiyorum henüz himalaya tuzu almadığım için.Yine de abartmamakta fayda var.En güzeli bir bardak suya yarım çay kaşığı karbonat karıştırıp günde iki kere içmek ;)

      Sil
    2. merhaba yazinizi cok begendim ayrica tesekkür ederim yalniz himalaya tuzu ve karbonati hergün 3 defa mi icmek gerek beni aydinlatirsaniz cok mutlu olurum tekrar tesekkür ederim

      Sil
  11. Bende 2 gune kadar basliyorumkarbonatli suyun mantigi ne onu anlamadim..11-16 arasi istedigimizi yiyebiliyomuyuz.tatli yasakmi yasaktir muhtemelen.sen basladinmi canim.kac gundur yapiyosun kilo verdinmi.size plateside oneririm acayip daraltiyo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vücudumuzu alkali hale getirmek için içiyoruz.Böylece bedenimiz asitlerden arınıyor.Ayrıca ph seviyesini arttırmak,içtiğimiz suyu daha kaliteli hale getirmek için karbonat karıştırıp içiyoruz suyumuzu.
      Tatlı yasak mı bilmiyorum çünkü özellikle söylemediler ama ben bugün 2 dilim baklava yedim :)Biraz mide bölgesinde inme var.2 gündür yapıyorum ama bence mutlaka denenmeli.Zaten 11*16 arası her şey serbest olduğundan paketli gıdalar hariç ,beyaz ekmek ve süt ürünleri,tavuk hariç her şeyi rahatlıkla tüketiyorum.
      Plates gerçekten mucize,başlamak istiyorum aslında bir türlü başlayamadım.

      Sil
  12. Bide canim kahvaltida da ekmek yiyebilirmiyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz ekmek hariç,diğer ekmek çeşitlerinden 2 dilim en fazla o da kızarmış şekilde tüketebiliyoruz.

      Sil
  13. Tweet attim, ellerinize saglik, sevgiyle kalin
    gul kaynak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Hanım okumanıza çok sevindim :).Güzel yorumunuz ve her daim sağlıklı yaşam önerileriniz için,tabi ayrıca tweet için teşekkürler.
      Sevgiler :)

      Sil
    2. Son olarak,twitter kullanmadığımdan ötürü buradan yazıyorum size,kardeşiniz umarım en kısa sürede sağlığına kavuşur.Çok geçmiş olsun.

      Sil
  14. Canim nasil gidiyor.kilo verdinmi?cok merak ediyorum..verdiysen neler yedigini anlatirmsn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz tartılmadım,çünkü bir kaç kilo gitmiş gördüğüm an uygulamaları bırakmak istemiyorum.Bu hafta da geçsin p.tesi tartılacağım bakalım.Ama dar olan kotum şimdi rahatça giyilebiliyor.

      Sil
    2. Ay ne guzel.bende evimde degilim suan ondan hala basliyamadim.tartilinca soyle cnm.cok merak ediyorum.nasil geciyor zormu rahatmi..serbest zamanda neler yiyorsun.

      Sil
    3. Öğlen ne bulursam yiyorum diyebilirm :)Paketli gıdalar tüketmiyorum.Abur cubur yemiyorum ama listedeki yasaklar dışında her şeyi yiyorum.Yani öğlen kısıtlama olmadan gönlümüzce doyuyoruz :)O yüzden akşam acıkma olmuyor,kolayca gün geçiyor.

      Sil
  15. Merhaba,
    bende sonucu çok merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
  16. Canim biraktin heralde diyeti.hic yorum yazmiyisun.ne alemde devammi.bende basladim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskisi kadar süt peynir yememeye dikkat etmesem de karbonatlı su içmeye devam ediyorum.

      Sil
  17. ben de merak ettim şimdi,işe yaradı mı bu diyet?

    YanıtlaSil
  18. DİYETE DEVAM EDİYORMUSUNUNZ ACABA MERAKLA BEKLİYORUZ SONUCU

    YanıtlaSil
  19. Diyeti merak edenler için;15 gündü ama ben 17 gün yaptım,kurallara birebir uymaya zorladım kendimi ama arada kaçırdığım oldu.Belki ondan,belki metabolizma hızımdan 2 kilo gitti.Ama şu da bir gerçek ki ödem attırıyor ve gerçekten şişkinlikler gidiyor,bağırsaklar düzene giriyor.Detoks gibi bir şey ama önemli olan yaşam stili olarak bunları yapmak,yapabilmek.En azından hayatınızdan şeker ve tuzu çıkartır,hamur işini yok denecek kadar az düzeyde tüketin ve karbonatlı su için emin olun etkisini göreceksiniz.Kahvaltı da ve diğer öğünleri,m de yeşillik tüketmeye dikkat ediyorum.55 kiloyum şu an ve dikkat ederek istediklerimi tüketiyorum,abartmadan.
    Ben hala aklıma geldikçe karbonatlı su içiyorum ve tadını da çok seviyorum :)Denemeye değer emin olun.

    YanıtlaSil
  20. Ben basladim 10 gundur yapiyorum 2.5 kilom gitti.devam ediyorum.kendimi buldum resmen hic zorlanmiyorum.himalaya tuzunuda corbaya katiyorum.siddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ödem attırıyor,biraz da yemekten kesince gidiyor kilolar.

      Sil
  21. merhaba;
    ben daha önce bu diyeti yapmıştım ve bıraktım..
    bugün tekrar başladım ve 1 ay sürdürmeyi düşünüyorum;
    tam 1 ay yapan varsa buradan paylaşabilir misin?
    teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ay yapan varsa dahi sonuçlarını bildirmediğinden bende bilmiyorum.Ama metabolizman için daha sağlıklı bir beslenme olacak.Gönül rahatlığıyla yapabilirsin.

      Sil
    2. yaaa benımde düğünüm olacak burayı suan gördüm açıkçası bende 1 nisan itibariyle başlıyacağım kızlar:)

      Sil
    3. Merhaba yarin itibariyle tam bir aydir bu 10 altin kurali uyguluyorum, basladigimda 69.0 bugun sabah tartildigimda 64.600 5 kiloya yakin gitti anliycaginiz ama benim ifak kacamaklarim bu bir ay icinde 3 kere aksam yemegim ve kahvelerim oldu cinku calisiyorum gun icerisinde cay yada kahve icmeden enerjimi toplayamiyorum buna arkadas toplantilarinida eklersek tam tamine uymadigimi soyleyebiliriz,

      Sil
  22. Merhaba arkadaşlar,
    belirli bir kilo verdikten sonra vücutta sarkmalar meydana geliyor. bunun içinde arkadaşımın doktoru bir cihaz önermiş. yeni nesil lpg yanlış hatırlamıyorsam. Hem sıkılaştırıyormuş, selülitleride gideriyormuş. arkadaşımın vücuduna kilo dağılımı çok orantısız. Yeni nesil lpc ile vücuduna istediği şekli verebiliyormuşssun. Kulağa hoş geliyor :)

    YanıtlaSil
  23. Ya bu yeni nesil lpg mucizevi birşey gibi geldi yazdıklarını okuyunca nerelerde yapılyıor peki?

    YanıtlaSil
  24. benim arkadaşım da bu yeni nesil lpg'yi kullandı, sanırım onunki integral olandı. 1 ayda 42 bedenden, 40 bedene düştü. hem de vücudu acayip fit görünüyor, sımsıkı. çok kıskandım görünce onun halini. yaz gelmeden benim de 5-10 seans almam gerekiyor. vücudumu toporlamak için. arkadaşım etiler'de chris beauty'de yaptırdı ama nişantaşı aqua power da varmış. ben de oradan alıcam sanırım. aman dikkat et eski lpg'leri sana yutturmasınlar. iyi sonuç alamazsın. yeni nesil lpg integral dediğin zaman yok diyorsa, hızla uzaklaş.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba arkadaşlar, ben de yeni nesil lpg yi kullandım ve integral olanını. Kısa sürede 2 beden zayıfladım ve sıkılaştım. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  26. Ben de çok uzun süre diyet ve spor yaptım. Zayıfladım ama bölgesel kilolarımdan kurtulamadım. uzun süre araştırdım. Yeni LPG lerden yaptırdım ben de. İntegral adı. Çok faydasını gördüm. Fit bir vücuda sahip oldum. Benim gibi olan herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  27. Lpg nedir ? Bide karbonat yan etkileri varmidir?

    YanıtlaSil
  28. Offf hersey tamam peynirsiz kahvalti no diyorum :( simdi bende zahidenin programinda gordum. Bebegim 5 aylik oldu ama ben hala hamilelik kilolarimi veremedim bide oncesinde aldiklarim var tam 15 kilo vermeliyim off offf

    YanıtlaSil
  29. Offf peynirsiz yumurtasiz kahvalti nasil olacak hersey tamam ama onlarsiz no diyorum. Bende simdi Zahidenin programinda gordum. Bebegim 5 aylik oldu ama ben hala hamilelik kilolarini veremedim. Birde oncesinde aldim tabi. Hepsi beraber 15 kilo vermeliyim... Offf offfff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın başta zor görünüyor ama kuru meyvelerle ve cevizle de peynir yemeden kahvaltı yapabilirsin.Tabi peynir kabul edilmeli ki ayrı bir zevk ama çok tüketmemekte fayda var.Hamilelik kiloları zamanla gidecektir bence şu an bebeğin iyi beslenmesi daha önemli.Bebiş büyüdükçe kilolar kalmayacaktır koşuşturmadan :)

      Sil
  30. Kilo vermek cok zorr ben 20 kilo vermeliyim bebegim 40 gunluk oldu

    YanıtlaSil
  31. Arkadaslar 1lt suya 1ck karbonat katilip aksama kadar bu icilmiyomu bilen varsa yazsin

    YanıtlaSil
  32. Merhabalar, ben yaklaşık 5 gündür uyguluyorum yarım kilo vermişim ama gece mide guruldulamarı biraz zorluyor ;)

    YanıtlaSil
  33. Bilgilendirme için teşekkürler, aydınlatıcı ve kaliteli paylaşımlarınız adına sizi tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  34. Güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.Karbonatlı su içmeye devam ediyoruzdur umarım.Belki bir kaç gün midenizde guruldama olacaktır ama inanın içtiğimiz normal sudan daha kaliteli hale gelmiş karbonatlı suyu içtikçe cildinizde ve vücudunuzdaki değişimleri fark etmeye başlayacaksınız.Okuyan ve güzel yorumlarını eksik etmeyen herkese kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil