Blog Sakinleri

9 Ocak 2013 Çarşamba

Nefis Zencefilli Tarçınlı Kurabiye


 Kurabiye,pasta yapmayı çok seviyorum.Her yaptığımda da ev mis gibi kokmuyor mu,sırf o koku için bile bir şeyler deneyebilirim.Yeni tariflere açığımdır.Bir yerde bir şey yedim ve hoşuma gittiyse muhakkak sorar,öğrenmeye çalışırım.

 Tabi çoğu eksik tarif verir ya da bir arkadaşımın da yaptığı gibi"bildiğin hamur işte,sadece biraz cıvık olacak,içine de dereotu" şeklinde sır gibi tarif saklayanlar da yok değil :)

Tarif saklayanlardan değilim,siz de bu lezzetten mahrum kalmayın istiyorumBen de internette gezinirken buldum ve her yiyen lezzetinden memnun kalınca paylaşmak istedim.Kurabiyeler kivir kivir denilen cinsten.Uzun süre bayatlamıyor(teneke kutuda ya da kavanozda saklanırsa).

 Üzerindeki süslemeler için şeker hamuru hazırlamıştım fakat hem lezzeti hoşuma gitmedi hem de üzerine bal da sürsem yapışmadı .Pratik ve lezzetli şeker hamuru tarifleri olanlar varsa paylaşsınlar lütfen.Ben de kurabiyelerin üzerine, marketlerde satılan glazürlerden kullandım.Çok güzel süsleyemedim ama bir dahaki sefere daha iyi işler çıkartacağım kesin.Tarife geçiyoruz;


Zencefilli Tarçınlı Kurabiye


  • 1 yumurta (oda ısısında bekletilmiş)
  • 150 gr yumuşatılmış tereyağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı mısır nişastası
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı silme karbonat (pakette olanından)
  • 1 çay kaşığı tepeleme tarçın
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 1 su bardağı buğday nişastası (yumuşak olan hamuru toparlamak için)
  • 1/2 çay kaşığı karanfil tozu
Hazırlanışı:
 Yoğurma kabının içine sırasıyla tereyağ, pudra şekeri ve yumurtayı koyarak mikser yardımıyla krema haline gelene kadar çırpın. Buğday nişastası haricindeki malzemeleri eleyip ekleyerek elinizle karıştırın. Hamur kulak memesi yumuşaklığına gelinceye kadar buğday nişastasını azar azar ekleyip yoğurmaya devam edin. Yoğurduğunuz hamuru streçle paketleyerek 30 dk buzdolabında dinlendirin. 
 Dinlenen hamuru tezgahın üzerinde merdane yardımıyla incelterek (yarım cm ) kalınlığında açın. Kurabiye kalıplarıyla şekiller çıkartıp fırın kağıda serilmiş tepsiye sıralayın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk kadar pişirin. Kurabiyeleri mutlaka soğuduktan sonra tepsiden alıp servis tabağına yerleştirin.

5 yorum:

  1. Ay bölede çok güzel gözüküyor. Benim bir arkadasım marshmellowdan yaptıgını söylemişti yaptığı bir pastanın uzerini süslemişti tadı da cok guzeldi. Öyle bir sey deneyebilirsin bence. Ellerine saglık:)

    http://makeupbybgm.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlıkk, ben sevmem zencefil ama tarçınla da en iyi giden tatlardan biri ,

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel kabarmışlar eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. doktor odkerın vrdı tarcınlı kurabıyesı hazıR bıde ıcınden şekiL cıkıyordu 1 tl ye almısdım sanıyorum gecen sene cok guzeldı suan 3 tl olmalı alabılır deneyebılırsın ıstersen onuda guzeldi tadı ....
    Afiyet olsun senınkılerde misss gözüküyoR...

    YanıtlaSil
  5. offf çok severim ben dee çoook canım çektiii şuan=) Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil